Runoviikon etkot ja Eino Leino -seuran 50-vuotisjuhla

Aika: 2.7.2024 klo 16:00 - 20:00
Paikka: Eino Leino -talo, Sutelantie 28 87850 Paltaniemi

Kainuun Eino Leino -seura juhlii 50-vuotista taivaltaan Eino Leino -talolla tiistaina 2.7. Runoviikon etkojen yhteydessä. Juhlapäivän yhteistyökumppaneina toimivat Kajaanin Runoviikko ja Kainuun lasten ja nuorten kulttuurikeskus Kulttura. Ohjelmassa taidepaja, Tunteellinen siili -runokonsertti ja Eino Leino -seuran 50-vuotisjuhla. Illan ohjelmaan on vapaa pääsy.

Juhlapäivä alkaa Kultturan järjestämällä lapsiperheille siilimäistä tekemistä Eino Leino -talolla. Kultturan taidepajassa on mahdollisuus loruilla ja askarrella oma pikkusiili mukaan illan runokonserttiin.

Lapsille ja lapsiperheille suunnatussa Tunteellinen siili -runokonsertissa musisoivat puolestaan oululaiset lastenmuusikot Markus Lampela ja Kyösti Salmijärvi valtionpalkitusta Soiva Siili -yhtyeestä sekä Hiski Pajuniemi Pentti Punkin Syntymäpäivistä.

Kirsi Kunnas 100 -juhlavuoden 2024 kunniaksi konsertti sisältää erityisen paljon Kunnaksen runoja ja myös hänen teksteihinsä tehtyä musiikkia.

Illan huipentaa Kainuun Eino Leino -seuran 50-vuotisjuhla. Ohjelmassa on juhlapuheiden lisäksi musiikkia ja muita esityksiä.

Juhlapäivässä yhdistyvät lasten ohjelma sekä perinteisempi juhlaohjelma sukupolvia yhdistäväksi tapahtumapäiväksi. Päivä kutsuukin perheitä viettämään Paltaniemelle aikaa pidemmän kaavan mukaan.

“Tässä on mainio mahdollisuus tulla Paltaniemelle vaikka koko illaksi. Käydä ensin uimarannalla ja saapua sen jälkeen Leino -talolle lastenohjelman pariin ja jäädä osallistumaan Leino -seuran 50-vuotisjuhlaan. Runo elää juhlapäivänä yli sukupolvien Leino -talolla. Kiitokset yhteistyökumppaneille tämän hienon sukupolvia yhdistävän tapahtuman järjestelyistä.”, kertoo Leino -seuran puheenjohtaja Sami Sainio.

Runoviikon etkot ja Kainuun Eino Leino -seuran 50-vuotisjuhla ti 2.7.
Klo 16-20 Kultturan Tunteellinen siili -taidepaja
Klo 18 Runoviikon etkot konsertti Tunteellinen siili -runokonsertti (35 min)
Klo 19 Kainuun Eino Leino -seuran 50-vuotisjuhla

Vapaa pääsy!